Jeśli nie masz skierowania
Nie masz e-skierowania na szczepienie przeciw COVID-19, a jesteś w grupie osób, które mogą się zaszczepić?
E-skierowanie na szczepienie:
- znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta
- odbierzesz w aplikacji na telefon mojeIKP.
Możesz też poprosić swoją przychodnię POZ, by Ci je wydrukowała.
Jeśli nie masz e-skierowania, to sprawdź, czy:
- upłynęło 90 dni od ostatniego szczepienia
- punkt szczepień wpisał prawidłowo poprzednie szczepienia (możesz to zweryfikować na swoim Internetowym Koncie Pacjenta).
Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta
Np. Twoje drugie szczepienie przypominające powinno zostać oznaczone w systemie jako dawka 3/P – inaczej nie dostaniesz automatycznie e-skierowania na czwarte szczepienie przypominające. Jeśli punkt szczepień popełnił błąd, wprowadzając Twoją kartę szczepienia do systemu, skontaktuj się z nimi, by to poprawili.
Punkt szczepień już nie działa? Skontaktuj się z infolinią CeZ przez e-mail ikp-pomoc@cez.gov.pl lub infolinię 19239.
Jeśli szczepienie jest wpisane prawidłowo i minęło 90 dni od poprzedniego, a mimo to nie masz e-skierowania:
- zgłoś się do lekarza POZ (np. konsultacja telefoniczna, e-wizyta lub wizyta w poradni) z prośbą o jego wystawienie
- udaj się do swojego punktu szczepień (przychodni POZ), aby tam zweryfikować karty szczepień i poprosić o wystawienie e-skierowania.
Jeśli Twoje e-skierowanie wygasło (masz 90 dni, by zapisać się na szczepienie), to nowe e-skierowanie zostanie Ci wystawione automatycznie. Jeśli masz więc informację „anulowane”, sprawdź dwa dni później, czy masz nowe.