Dzieci też mają Internetowe Konto Pacjenta, ale dostęp do niego ma rodzic, który zgłosił dziecko do ubezpieczenia w ZUS. Ten rodzic może jednak upoważnić drugiego rodzica do wglądu do Internetowgo Konta Pacjenta dziecka.
Kiedy rodzic loguje się na swoje Internetowe Konto Pacjenta, w zakładce „Konta Twoich dzieci” (widocznej po kliknięciu na głównej stronie IKP w zakładkę pt. „Uprawnienia”) pojawia się profil dziecka.
Dziecko ma IKP, jeśli ma numer PESEL.
Jeśli masz dzieci ubezpieczone przez Ciebie lub Twojego pracodawcę, a nie widzisz zakładki „Konta Twoich dzieci”, skontaktuj się z oddziałem wojewódzkim NFZ: Znajdź oddział wojewódzki NFZ.
Jeśli straciłeś/aś dostęp do ubezpieczenia dziecka, bo zyskało ono własny tytuł do ubezpieczenia zdrowotnego, wyślij informację na adres mailowy ikp-pomoc@cez.gov.pl, a specjaliści z Centrum e-Zdrowia pomogą Ci odzyskać dostęp do konta dziecka.
Począwszy od 16. roku życia nastolatek może się logować na swoje IKP, czytać swoje dane, ale nie ma pełnych uprawnień, np. nie może wyrażać zgody na operacje i zabiegi, nie może upoważniać innych osób do odczytywania jego danych. To nadal może robić tylko rodzic.
Kiedy nastolatek kończy 18 lat, automatycznie jego IKP staje się kontem osoby dorosłej, a rodzic traci uprawnienia.
Do konta dziecka możesz mieć dostęp także przez aplikację mojeIKP, wystarczy, że wejdziesz w Menu na konta i zmienisz konto.