Aplikacja umożliwia Ci:
- łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
- odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom oraz osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
- dostęp do historii zdarzeń medycznych. Dotyczy to także leczenia Twoich dzieci oraz osoby, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku, także za pomocą skanera leków
- sprawdzenie daty ważności leku poprzez skanowanie kodu QR
- ustawienie przypomnienia o lekach, które zażywasz, także za pomocą skanera leków
- zamawiania e-recept na leki, które stale bierzesz (o ile twoja przychodnia świadczy tę usługę)
- pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
- sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania (jeśli przychodnia umieściła informację w systemie)
- sprawdzenie danych kontaktowych Twojego lekarza POZ, pielęgniarki POZ, położnej POZ
- wypełnienie ankiety oceny zdarzenia medycznego
- wypełnienie ankiety i uzyskanie e-skierowania na bezpłatne badania profilaktyczne oraz udział w związanej z tym loterii z atrakcyjnymi nagrodami (dla osób, które mają 40 lat i więcej). Więcej o programie Profilaktyka 40 PLUS
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
- pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
- skuteczne udzielenie pierwszej pomocy w razie nagłego wypadku
- dostęp do portalu Diety NFZ
- sprawdzanie wiedzy o zdrowym odżywianiu się dzięki comiesięcznym quizom
- uruchomienie krokomierza
- zrealizowanie planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia” oraz wykonanie poprzedzającego je testu wydolności
- dostęp do programu „8 tygodni do zdrowia po COVID-19”
- udostępnianie Twoich danych medycznych nie tylko bliskim osobom, ale i pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.
Aplikacja działa również w języku ukraińskim lub angielskim, jeśli taki język masz wybrany dla swojego telefonu.
Działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne pobrane przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z internetem.
Możesz ją uruchomić w trybie ciemnym.
Bez zalogowania możesz z głównej strony aplikacji:
- uruchomić „Pierwszą pomoc”: funkcjonalność umożliwiającą skuteczne udzielenie pierwszej pomocy w razie nagłego wypadku
- znaleźć ważne numery telefonów, w tym pogotowie ratunkowe (999), jednolity numer alarmowy 112, numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i numer Telefonicznej Informacji Pacjenta
- odbierać powiadomienia (tylko takie, które są skierowane do wszystkich pacjentów)
- odebrać przypomnienie o lekach (żeby ustawić harmonogram przypomnień, trzeba się zalogować).
Pierwsze uruchomienie aplikacji
Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBanku, Crédit Agricole, mBanku, Banku Millennium, Banku Spółdzielczym w Brodnicy lub banku spółdzielczym z Grupy PBS, Kasie Stefczyka), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas własny kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji. Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy.
W aplikacji powiadomienie o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.
Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta.
Pamiętaj, że aplikację możesz mieć najwyżej na 3 urządzeniach mobilnych, jeśli będziesz zmieniać telefony, nie zapomnij o tym, by wejść na Internetowe Konto Pacjenta i usunąć ze swojego profilu stare urządzenia.
Po dwóch latach należy ponownie zalogować się tak, jak przy instalacji. To działanie dla Twojego bezpieczeństwa. Dostaniesz powiadomienie, kiedy należy to zrobić. Jeśli tego nie zrobisz w terminie, aplikacja zostanie odłączona, stracisz dostęp do swoich danych i przestaniesz otrzymywać powiadomienia. Odzyskasz to po potwierdzeniu tożsamości.
Obejrzyj film, jak uruchomić mojeIKP