Mężczyzna z laptopem i komórką

Co Ci daje IKP i mojeIKP

Internetowe Konto Pacjenta i mojeIKP to bezpłatne i bezpieczne aplikacje, które są bramą do cyfrowego zdrowia. Sprawdź, co załatwisz dzięki każdej z nich

Masz możliwość skorzystania z dwóch bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Zdrowia:

  • Internetowego Konta Pacjenta (IKP), na które logujesz się przez stronę pacjent.gov.pl
  • aplikacji mobilnej mojeIKP, którą instalujesz na telefonie komórkowym.

Obie oferują szereg możliwości załatwiania spraw zdrowotnych online. Aplikacja na telefon mojeIKP daje dostęp do większości funkcji Internetowego Konta Pacjenta, zachęca również do działań profilaktycznych.

Sprawdź, czy Twoja przychodnia zapewnia Ci pełen dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej i zamawiania e-recept.

Porównanie IKP i mojeIKP

     

 

Internetowe Konto Pacjenta

mojeIKP

MOJE DOKUMENTY I LECZENIE

e-recepty

tak

tak

zmiana e-recepty na e-receptę transgraniczną

tak

nie

dostęp do wyszukiwarki leków zarejestrowanych w Polsce

tak

nie

wykupienie leku przez pokazanie kodu QR na telefonie (bez konieczności podawania numeru PESEL)

nie

tak

dostęp do ulotki leków

tak

tak

ustawianie przypomnień o branych lekach

nie

tak

sprawdzanie daty ważności leku

nie

tak

zamawianie e-recept na leki, które pacjent stale zażywa, u lekarza POZ

tak, o ile przychodnia obsługuje tę funkcję

tak, o ile przychodnia obsługuje tę funkcję

e-skierowania do specjalisty, szpitala, uzdrowiska, na badania

tak

tak

sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania

tak, o ile placówka umieści taką informację w systemie

tak, o ile placówka umieści taką informację w systemie

status e-skierowania do sanatorium/uzdrowiska

tak

tak

historia leczenia/zdarzenia medyczne, również finansowane prywatnie

tak

tak

wypełnienie ankiety oceny zdarzenia medycznego

tak

tak

indywidualny plan opieki medycznej (IPOM) wraz z harmonogramem

tak

nie

elektroniczna dokumentacja medyczna (EDM):

  • opis badań diagnostycznych
  • wyniki badań laboratoryjnych wraz z opisem
  • informacja od lekarza kierującego pacjenta do poradni specjalistycznej lub leczenia szpitalnego o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, przepisanych lekach
  • wypisy ze szpitala
  • informacja wydawana, gdy szpital odmawia przyjęcia pacjenta: o rozpoznaniu choroby, problemu zdrowotnego lub urazu, wyniki przeprowadzonych badań, przyczynie odmowy przyjęcia do szpitala, udzielonych świadczeniach zdrowotnych oraz ewentualnych dalszych zaleceniach

tak

nie

e-zwolnienia i zaświadczenia lekarskie wystawione w związku z chorobą i macierzyństwem

tak

nie

szczepienia (inne niż COVID-19)

tak, o ile placówka umieści taką informację w systemie

nie

e-rejestracja na szczepienie (inne niż COVID-19)

na szczepienie HPV dzieci w wieku 12–13 lat

nie

wyroby medyczne zrefundowane przez NFZ

tak

nie

endoprotezy wstawione w ramach umowy z NFZ

tak

nie

pierwsza pomoc, poradnik ułatwiający udzielenie pomocy w nagłych wypadkach

nie

tak

zmiana lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej

tak

nie

kontakt telefoniczny do swojej przychodni, swojego lekarza POZ, swojej pielęgniarki i położnej POZ

nie

tak

złożenie wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego

tak

nie

informacja o stanie ubezpieczenia zdrowotnego

tak

nie

lista bezpłatnych leków dla osób >18 i 65+ tak tak

podanie danych kontaktowych przez pacjenta (e-maila, numeru telefonu)

tak

nie

UDOSTĘPNIENIE DANYCH/KONTA

dostęp do konta dziecka dla osoby, która zgłosiła dziecko do ZUS

tak

tak

upoważnienia tego rodzica, który nie zgłaszał dziecka do ubezpieczenia, do dostępu do jego IKP

tak

nie

upoważnienia kogoś bliskiego do swojego konta

tak

tak

udostępnienie swoich danych medycznych pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym

tak

tak

udostępnienie swoich e-recept farmaceutom

tak

tak

COVID-19

szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19

tak

tak

kwestionariusz przed szczepieniem przeciw COVID‑19

tak

nie

Unijny Certyfikat COVID (UCC)

tak

tak

wynik testu na COVID-19

tak

tak

informacje o odbytych kwarantannach/izolacjach

tak

nie

PROFILAKTYKA

uzyskanie e-skierowania na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS

tak

tak

dostęp do portalu Diety NFZ

nie

tak

kwiz wiedzy o zdrowym odżywianiu się 

nie

tak

krokomierz

nie

tak

licznik picia wody nie tak

plan bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”

nie

tak

program „8 tygodni do zdrowia po COVID-19”

nie

tak

program „Recepta na Ruch” nie tak

BEZ LOGOWANIA SIĘ

portal pacjent.gov.pl

tak

 

uruchomienie „Pierwszej pomocy”

nie

tak

ważne numery telefonów, w tym pogotowie ratunkowe 999, jednolity numer alarmowy 112, numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i numer Telefonicznej Informacji Pacjenta

nie

tak

odbieranie powiadomień/alertów

nie

tak

odbieranie przypomnienie o lekach

nie

tak

uruchomienie „Pierwszej pomocy”

nie

tak

LOGOWANIE

kto ma możliwość używania

każdy, kto ma PESEL

aplikację należy pobrać z Google Play lub App Store

logowanie się

profilem zaufanym, przez mojeID w banku (kontem bankowym), aplikacją mObywatel lub e-dowodem

pierwszy raz profilem zaufanym, przez mojeID w banku (kontem bankowym), aplikacją mObywatel lub e-dowodem, kolejne: własnym PIN-em lub przez biometrię