Jestem seniorem...

I czerpię z życia radość!

Jeśli płacisz rachunki przez internet, to bez problemu poradzisz sobie z Internetowym Kontem Pacjenta. Możesz też poprosić kogoś bliskiego, żeby Ci pomógł

Czym jest Internetowe Konto Pacjenta (IKP)

To informacje medyczne o Twoim stanie zdrowia — w internecie. Teraz znajdziesz tam:

  • e-recepty
  • e-skierowania (na badanie lub wizytę u specjalisty)
  • historię Twoich wizyt u lekarza w ramach NFZ
  • informację o zaplanowanych wizytach u lekarza w ramach NFZ
  • jeśli pracujesz – informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie)
  • listę Twoich leków na receptę
  • informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)
  • informacje ważne w czasie pandemii: 
    • wynik Twojego testu na koronawirusa
    • informację, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej
    • Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem.

Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta wiele spraw związanych ze zdrowiem załatwisz bez wychodzenia z domu. 

Dlaczego Internetowe Konto Pacjenta jest wygodne?

Oto niektóre korzyści:

  • nie musisz niczego pamiętać, zapisywać — na swoim koncie sprawdzisz, jakie leki zapisano Ci ostatnio, jak je masz przyjmować, kiedy masz kolejną wizytę u lekarza umówioną w ramach NFZ 
  • dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta lekarz może wystawić Ci e-receptę na leki, które stale bierzesz na podstawie konsultacji przez telefon. Może też wystawić Ci ponownie receptę na leki, które stale przyjmujesz
  • jeśli zdecydujesz się upoważnić kogoś z rodziny lub opiekunkę, ta osoba łatwiej wykupi dla Ciebie leki i przypomni o wizytach u lekarza i terminach badań. 

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) daje Ci rozmaite możliwości, które dalej (w kolejnych odcinkach) omówimy po kolei.

Po pierwsze — żeby się zalogować, potrzebujesz elektronicznego podpisu. Może to być profil zaufany albo na przykład konto bankowe iPKO lub Inteligo lub w BOŚ lub konto w banku spółdzielczym. Jeśli nie masz takiego konta, załóż profil zaufany.

Jeśli masz konto iPKO lub Inteligo lub w BOŚ czy w banku spółdzielczym, przejdź od razu do kroku 2.  — logując się, wybierz swoje konto.