Ona w czerwonej czapce, on w żółtej, na tle mroźnego miasta otulają się kocem

Zakochani są wśród nas

Wszystkim zakochanym życzymy dzisiaj wiele szczęścia. Pielęgnujcie swoje uczucie, a o zdrowie dbajcie z aplikacją mojeIKP

Nieważne, czy jesteście parą z długim stażem czy nie, czy macie dzieci i w jakim wieku jesteście, ale to, że chcecie dbać o najbliższe Wam osoby. A to oznacza także troskę o zdrowie, dzielenie się intymnymi informacjami, wzajemną pomoc.

Teraz wiele spraw zdrowotnych możesz załatwić po prostu w swoim telefonie komórkowym. Ułatwia Ci to mojeIKP, bezpłatna aplikacja mobilna, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać z Google Play lub z App Store.

Aplikacja umożliwia m.in.:

  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
  • łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
  • odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzenie ulotki i dawkowania przepisanego leku
  • sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
  • udostępnianie i pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID (UCC)
  • sprawdzenie wyniku testu na koronawirusa
  • korzystanie z portalu Diety NFZ, na którym jest sporo przepisów dla niego, dla niej i całej rodziny i każdy można zmienić na listę zakupów.

Więcej na temat aplikacji mojeIKP

Jak udostępnić mojeIKP bliskiej osobie

  • Uruchom aplikację
  • Wejdź w menu (trzy kropki w prawym górnym rogu)  >> „Uprawnienia”
  • Wybierz opcję: Upoważnij bliską osobę do przeglądania Twoich danych/ Dodaj pełnomocnika
  • Teraz wpisz dane bliskiej osoby: imię, nazwisko, PESEL i ustal, czy dostęp ma być na jakiś czas czy bezterminowy, a także, czy jest to dostęp do wybranych danych (np. tylko e-recept lub e-skierowań) czy wszystkich. Zapisz dane. Dostęp możesz aktualizować (np. zmieniać zakres lub czas dostępu) lub usunąć.

Teraz Twój partner/ka może m.in. odebrać i wykupić Twoje recepty, przypomnieć Ci o terminie wizyty u specjalisty, sprawdzić Twój wynik testu na koronawirusa.

Jak znaleźć konto Twoich bliskich w mojeIKP

  • Wejdź w aplikację, kliknij na „Menu”.
  • Na górze zobaczysz w ramce „Moje konto”.
  • Kliknij w nie, a rozwinie Ci się lista kont, do których masz dostęp: Twoich dzieci lub osób, które Cię upoważniły do swojego Internetowego Konta Pacjenta. Wybierz konto osoby, która Cię upoważniła.