żona pokazuje mężowi coś na ekranie

Zamów e-receptę na Internetowym Koncie Pacjenta

Teraz możesz zamówić e-receptę na leki, których potrzebujesz, na swoim Internetowym Koncie Pacjenta

Stale bierzesz jakieś leki? Teraz nie musisz iść do przechodni ani telefonować. Możesz zgłosić online, że potrzebujesz e-recepty. Pod warunkiem, że wcześniej wybrałeś/aś przychodnię i lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, bo to do lekarza POZ trafi Twój wniosek o wystawienie e-recepty (nawet jeśli leczysz się na chorobę przewlekłą u specjalisty  lub prywatnie). 

Jak wybrać przychodnię i lekarza POZ na Internetowym Koncie Pacjenta

Uwaga, w ten sposób możesz zamówić e-receptę tyko na lek, który stale zażywasz, czyli taki, na który lekarz już wcześniej wystawił Ci receptę.

Jeśli pojawiły się nowe objawy, źle się czujesz, skontaktuj się z lekarzem.

Jak zamówić lek online:

  • Zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta
  • wejdź w zakładkę „Recepty”
  • następnie wybierz „Moje recepty” i znajdź e-receptę, którą Ci wystawiono. Możesz skorzystać z wyszukiwarki leków, która się tam znajduje. Szukać możesz również według nazwiska lekarza lub placówki
  • teraz zaznacz najpierw kwadracik przy nazwie leku, który chcesz zamówić (najedź na niego myszką i kliknij), a kiedy zaznaczysz już wszystkie leki, których potrzebujesz, kliknij na niebieski przycisk „Zamów receptę”, a następnie potwierdź.

Możesz przy tym napisać kilka słów komentarza do lekarza np. o tym, jak się czujesz przy obecnym dawkowaniu leku.

Pamiętaj, to lekarz ostatecznie decyduje, czy możesz kontynuować leczenie bez dodatkowych badań lub konsultacji.

Jak sprawdzisz, czy dostaniesz e-receptę

Po zalogowaniu się na swoje Internetowe Konto Pacjenta wejdź w „Recepty”, a następnie wybierz „Zamówione recepty”.

O tym, na jakim etapie załatwiania jest Twoja prośba o e-receptę, poinformuje Cię kolor kropki przy zgłoszeniu i krótki komunikat:

  • zielona, czyli „Zaakceptowane”, Twoja e-recepta została wystawiona
  • czerwona – „Odrzucona”, lekarz odrzucił Twoją prośbę. Skontaktuj się z lekarzem. Lekarz ma też możliwość wpisania przyczyny odmowy i zalecenia np. dodatkowego badania
  • żółta – „W weryfikacji” sprawa jest w trakcie rozpatrywania
  • niebieska, czyli „Wysłana” do przychodni POZ.

Masz też możliwość:

  • anulowania prośby o wystawienie recepty – zanim lekarz zacznie ją weryfikować
  • ponowienia prośby o wystawienie zamówienia na e-receptę, jeśli w przeszłości taka prośba została zaakceptowana.

Uwaga, może się okazać, że Twoja przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej jeszcze nie obsługuje funkcji zamawiania recept. Wówczas dowiesz się przy składaniu zamówienia, że nie może być ono zrealizowane, i dostaniesz informację, że należy skontaktować się z placówką podstawowej opieki zdrowotnej (POZ).