dorosła córka przytulona do matki

mojeIKP dostępne dla bliskich

Jak upoważnić bliską osobę do dostępu do Twoich danych za pośrednictwem aplikacji mojeIKP

mojeIKP to aplikacja mobilna, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z  Google Play lub iOS z App Store.

Aplikacja umożliwia:

  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
  • łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
  • odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
  • sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak Messenger
  • pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
  • dostęp do portalu Diety NFZ

Więcej na temat aplikacji mojeIKP

Jak dać komuś dostęp do swoich danych

  • Uruchom aplikację
  • Wejdź w „Menu” >> „Uprawnienia”
  • Wybierz opcję:
    • Upoważnij bliską osobę do przeglądania Twoich danych
  • Teraz wpisz dane:
    • w przypadku osoby bliskiej podajesz imię, nazwisko, PESEL i ustalasz, czy dostęp ma być na jakiś czas czy bezterminowy, a także, czy jest to dostęp do wybranych danych (np. tylko e-recept lub e-skierowań) czy wszystkich. Zapisz dane. Możesz dostęp aktualizować (np. zmieniać zakres lub czas dostępu) lub usunąć.

Pamiętaj, że osoba, której nadajesz uprawnienia, sama musi mieć aktywne Internetowe Konto Pacjenta.

Jeśli trzy razy wpiszesz dane osoby, która nigdy nie logowała się na IKP, lub niepoprawne dane, Twoje Internetowe Konto Pacjenta zostanie czasowo zablokowane. Jeśli do tego dojdzie, skontaktuj się z Centrum e-Zdrowia telefonicznie, dzwoniąc pod numer 19 239, lub wyślij mail na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl.