Pacjentka u lekarki w gabinecie

Udostępnij informacje lekarzowi lub przychodni

Jak upoważnić medyka, farmaceutę lub przychodnię do dostępu do Twoich danych za pośrednictwem aplikacji mojeIKP? Kiedy jest to użyteczne?

Wybrani przez Ciebie: lekarz podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), pielęgniarka POZ, położna POZ i przychodnia POZ mają dostęp do Twojej dokumentacji. Każdy lekarz ma też dostęp do dokumentów, które sam Tobie wystawił.

Co w przypadku, kiedy korzystasz z usług innego lekarza, np. specjalisty, a ten potrzebuje informacji o Twoim dotychczasowym leczeniu w innych miejscach np. po to, by odpowiednio dobrać Ci leki?

Do tej pory medyka, farmaceutę lub przychodnię mogłeś/aś upoważnić do dostępu do Twoich danych na Internetowym Koncie Pacjenta. Teraz możesz zrobić to przez mojeIKP.

Sprawdź, jak może Ci pomóc farmaceuta, jeśli upoważnisz go do dostępu do informacji o wykupionych lekach

Korzystaj z mojeIKP

mojeIKP to aplikacja mobilna, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z  Google Play lub iOS z App Store.

Aplikacja umożliwia:

  • szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
  • łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
  • odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
  • wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
  • sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
  • pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak Messenger
  • sprawdzenie wyniku testu na koronawirusa
  • pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
  • dostęp do portalu Diety NFZ
  • dostęp do bezpłatnego planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”

Więcej na temat aplikacji mojeIKP

Jak dać komuś dostęp do swoich danych

upoważnianie medyka na mojeIKP

  • Uruchom aplikację
  • Wejdź w „Menu” klikając trzy kropki w prawym górnym rogu ekranu a następnie w opcję >> „Uprawnienia”
  • Wybierz opcję:
    • Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie – po rozwinięciu kafelka przeczytasz informację, że tutaj udostępnisz lekarzowi, pielęgniarce, położnej placówce medycznej Twoje e-recepty, e-skierowania i zdarzenia medyczne (takie jak wizyta u specjalisty, pobyt w szpitalu, wizyta na SOR, wyniki badań laboratoryjnych i innych), a aptece i farmaceucie – Twoje e-recepty i informacje o wykupionych lekach
  • Kliknij na „Przyznaj dostęp” i potem na jedną z trzech możliwości: Pracownik medyczny, placówka medyczna, apteka/punkt apteczny.
  • Teraz wpisz dane osoby/placówki:
    • w przypadku lekarza, pielęgniarki lub położnej podajesz imię, nazwisko, numer PWZ (prawa wykonywania zawodu) i klikasz „Szukaj”. Gdy system go znajdzie, wybierasz, czy będzie miał dostęp do wszystkich informacji czy wybranych dokumentów, całej dokumentacji medycznej czy tylko z określonego przedziału czasu. Klikasz „Zapisz”
    • W przypadku przychodni lub innej placówki medycznej, wybierasz „Przyznaj dostęp placówce medycznej”, wpisujesz adres i nazwę placówki, wybierasz właściwą z tych, które zaproponuje Ci system. Potem wybierasz zakres dostępu tak samo, jak w przypadku lekarza.
    • W przypadku apteki wybierasz „Przyznaj dostęp aptece/punktowi farmaceutycznemu”, wpisujesz adres i nazwę, wybierasz właściwą z tych, które zaproponuje Ci system. Potem wybierasz zakres dostępu tak samo, jak w przypadku lekarza, z tym, że farmaceutów możesz upoważnić wyłącznie do dostępu do e-recept.

Jeśli pracownika medycznego nie ma w wykazie lub jeśli już upoważniasz medyka lub placówkę i mają dostęp do Twoich danych, system Cię o tym poinformuje.

Pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć swoje upoważnienie do dostępu do danych, udzielone pracowników medycznemu, placówce czy aptece, lub zmienić jego zakres.

Nie wszystkie placówki korzystają jeszcze z systemu, więc może się zdarzyć, że mimo Twojej zgody dana przychodnia czy lekarz nie będą mieli dostępu do Twoich danych.

Jak sprawdzić, kto jest upoważniony

  • Wejdź w aplikację, kliknij na „Menu” > „Uprawnienia”.
  • Wybierz opcję: Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie
  • Zobaczysz tam osoby lub placówki, którym udzieliłeś/aś dostępu do Twoich danych.
  • Jeśli wejdziesz na dane osoby lub placówki, zobaczysz dwa przyciski do wyboru:
    • Edytuj zakres dostępu
    • Usuń dostęp.