rodzina z dwójką dzieci na pikniku

mojeIKP na majówkę

Wyjeżdżasz na długi, majowy weekend? Zainstaluj aplikację mojeIKP w telefonie i miej pod kontrolą swoje sprawy zdrowotne

Korzystaj z usług e-zdrowia, gdziekolwiek jesteś, dzięki bezpłatne aplikacji mobilnej mojeIKP. Możesz ją pobrać na Android z Google Play lub iOS z Apple Store.

Dzięki aplikacji:

  • łatwo odbierzesz e-recepty i zawsze masz je pod ręką
  • możesz wykupić lek w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
  • w każdej chwili możesz sprawdzić dawkowanie przepisanego leku
  • nie zapomnisz o tym, kiedy masz zażyć lek, dzięki funkcji ustawiania przypomnień o kolejnych dawkach
  • łatwo odbierzesz e-skierowania i w każdej chwili możesz sprawdzić termin i miejsce umówionej konsultacji
  • bez problemu sprawdzisz historię e-recept i e-skierowań
  • szybko umówisz termin szczepienia przeciw COVID-19, jedno kliknięcie na e-skierowaniu i już możesz się zapisać
  • masz pod rękę swój Unijny Certyfikat COVID (UCC)
  • możesz skorzystać z portalu Diety NFZ, otrzymać przepisy i listę zakupów
  • możesz zrobić quiz sprawdzający Twoją wiedzę o zdrowym odżywianiu
  • możesz sprawdzić liczbę kroków, jakie wykonałeś/aś danego dnia 
  • masz zawsze pod ręką telefon na pogotowie, do Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i Telefonicznej Informacji Pacjenta
  • możesz upoważnić lekarza do wglądu w Twoje dane medyczne – to użyteczne, jeśli jesteś zmuszony skorzystać z pomocy medyka, który nie zajmuje się Tobą na co dzień
  • przełączasz się pomiędzy swoim kontem a kontami Twoich dzieci lub bliskich osób, które Cię do tego upoważniły.

Sprawdź, jak zainstalować mojeIKP

Jeśli wyjeżdżasz zagranicę, nie polegaj tylko na UCC. Każdy kraj może mieć własne wymagania. Sprawdź wcześniej aktualne zasady podróżowania na stronie Re-open EU.

Opiekuj się zdrowiem dziecka

Rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, ma dostęp do jego danych medycznych i załatwiania wszystkich spraw w jego imieniu, w tym odbioru e-recept i e-skierowań.

Gdzie znajdziesz dane swojego dziecka w aplikacji mojeIKP:

  • po zalogowaniu do aplikacji wejdź w „Menu” (trzy kropki na górze po prawej stronie)
  • na górze zobaczysz w ramce „Moje konto”
  • kliknij na ramkę, a rozwinie Ci się lista kont, do których masz dostęp: Twoich dzieci lub osób, które Cię upoważniły do swoich danych
  • wybierz konto Twojego dziecka.

Jest też możliwość, by rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, upoważnił drugiego rodzica do dostępu do IKP dziecka. Dowiedz się, jak upoważnić drugiego rodzica

Dbaj o bliską osobę

Pamiętaj, że za pośrednictwem aplikacji mojeIKP możesz też m.in. odbierać e-recepty i e-skierowania bliskiej osoby, która upoważniła Cię do dostępu.

Żeby upoważnić Cię do wglądu w swoje dane w aplikacji mojeIKP, bliska osoba powinna:

  • uruchomić aplikację
  • wejść w „Menu” (trzy kropki na górze) >> „Uprawnienia” i wybrać opcję: Upoważnij bliską osobę do przeglądania Twoich danych
  • teraz wpisać dane: podać imię, nazwisko, PESEL i ustalić, czy dostęp ma być na jakiś czas, czy bezterminowy, a także, czy jest to dostęp do wybranych danych (np. tylko e-recept lub e-skierowań) czy wszystkich. Zapisz dane. Można dostęp aktualizować (np. zmieniać zakres lub czas dostępu) lub usunąć.

Zadzwoń w razie choroby

Zadzwoń na bezpłatny numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK): 800 137 200 w godzinach 18-8 rano od poniedziałku do piątku oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta.  TPK umożliwi Ci konsultację z lekarzem, pielęgniarką i położną po godzinach pracy przychodni podstawowej opieki zdrowotnej (POZ).

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) działa też w języku ukraińskim.

Pamiętaj, że w sytuacjach nagłego pogorszenia stanu zdrowia, możesz: