Seniorzy ćwiczący z taśmami

Na drodze do sanatorium

Skierowanie do uzdrowiska jest teraz wystawiane w formie elektronicznej. Jak wygląda procedura i jakie są najczęstsze problemy z wystawianiem skierowań

Kiedy lekarz wystawi Ci e-skierowanie do sanatorium, automatycznie zostanie ono przesłane do Twojego oddziału NFZ.

  1. Wystawione e-skierowanie znajdziesz na swoim Internetowym Koncie Pacjenta w zakładce „Skierowania” lub w aplikacji mojeIKP w zakładce „e-zdrowie”.
  2. Informacje, na jakim etapie jest Twoje e-skierowanie, znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta. Wyszukasz je, wpisując rodzaj e-skierowania lub datę.
  3. W oddziale NFZ e-skierowanie rozpatruje lekarz – specjalista. Może:
    • odrzucić je
    • zatwierdzić, wtedy otrzymasz informację, jaki numer otrzymało Twoje skierowanie i kiedy możesz spodziewać się wyjazdu
    • uznać, że wymaga uzupełnienia. Wówczas odeśle je do lekarza, który je wystawił, lub do Ciebie.

 

Opis problemu

Co to znaczy

W czasie konsultacji lekarz wystawił mi e-skierowanie do uzdrowiska. Jednak nie widzę go na moim Internetowym Koncie Pacjenta.

Prawdopodobnie lekarz wystawił e-skierowanie w systemie na formularzu ogólnym e-skierowania, a nie na formularzu skierowania do uzdrowiska. Skontaktuj się z lekarzem/przychodnią.

Mam wystawione skierowanie do uzdrowiska. Jednak na Internetowym Koncie Pacjenta pojawiła się informacja „Wystawione, do uzupełnienia”.

 

Chociaż szpitale, przychodnie i lekarze mają możliwość umieszczania w systemie Twoich wyników badań, wypisów ze szpitala i innych elektronicznych dokumentów medycznych, nie wszystkie to robią. Dlatego lekarz wystawiający skierowanie może otrzymać prośbę o załączenie dodatkowych informacji (np. kopii karty leczenia szpitalnego). Ty również możesz otrzymać taką prośbę.

Moje e-skierowanie zostało od razu odrzucone.

Skontaktuj się z lekarzem, który wystawiał e-skierowanie.

Problem z identyfikacją Twojego adresu.

Może się pojawić sporadycznie w przypadku miejscowości bez nazwy ulicy. Wymaga poprawy przez lekarza wystawiającego.

Niezgodność Twoich danych w systemach.

Np. wówczas, gdy na Twoim zgłoszeniu ubezpieczenia jest inny adres niż adres podany przez Ciebie ostatnio w przychodni. Lekarz ma możliwość edytowania Twoich danych w systemie i poprawienia tego.