Kobieta z telefonem

Oceń szpital

Jak oceniasz pobyt w placówce medycznej? Odpowiedz na pytania ankieterów NFZ i pomóż w ten sposób poprawić naszą służbę zdrowia

Byłeś niedawno w szpitalu? Od 2 marca może do Ciebie zadzwonić ankieter, który na zlecenie NFZ spyta Cię, czy jesteś zadowolony z warunków leczenia i pobytu.

Badanie nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Możesz nie wyrazić zgody na udział w ankiecie.

Jak wygląda ankieta

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:

  • Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  • Jaka była jakość wyżywienia?
  • Czy komunikacja była zrozumiała?
  • Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  • Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  • Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  • Czy w nocy była cisza?
  • Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  • Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Każdy z obszarów możesz ocenić w skali od 0 do 10.

Dzięki zebranym informacjom Narodowy Fundusz Zdrowia dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy.

Czego nie powinieneś podawać

Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie mają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałeś. Nie mogą o nie pytać.

Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko: twój numer telefonu, płeć, dane szpitala oraz datę wypisania. Więcej informacji o ankiecie znajdziesz na stronie NFZ.

Jeśli zachowanie ankietera wzbudzi Twoje wątpliwości, rozłącz się i powiadom NFZ, dzwoniąc na 800 190 590.