Para w średnum wieku z uśmiechem zagląda do laptopa

Poczekalnia w e-rejestracji

Twoje bezstresowe rozwiązanie na kolejkę na wizytę u specjalisty

Centralna e-rejestracja oferuje innowacyjne rozwiązanie dla pacjentów poszukujących szybkiego i łatwego dostępu do specjalistów. Poznaj poczekalnię – usługę, która zmienia sposób, w jaki rezerwujesz wizyty u specjalistów (obecnie u kardiologa).

Jak działa centralna e-rejestracja

Na badania lub wizytę u specjalisty zapiszesz się:

  • przez Internetowe Konto Pacjenta lub jego mobilną wersję, aplikację mojeIKP
  • bezpośrednio w przychodni, która oferuje badania lub konsultacje specjalistów.

Ty wybierasz: miejsce, specjalistę, dni tygodnia i godziny. System szuka w dostępnej ogólnopolskiej bazie terminu, który odpowiada Twojemu wyborowi.

Jeżeli masz prawo do wizyty bez kolejki, np. jako kombatant lub krwiodawca, lub kategorię „pilne” umów się bezpośrednio w placówce.

Obecnie możesz zapisać się na:

  • dwa badania profilaktyczne (mammografia, cytologia)
  • na pierwszą wizytę u kardiologa, od razu lub przy pomocy poczekalni.

Brak terminu na wizytę u specjalisty, który odpowiada Twojemu wyborowi placówki, miejsca, dni czy godzin? Zapisz się do poczekalni. 

schemat poczekalni

Jak działa poczekalnia

Poczekalnia to inteligentny system kolejkowy, który za Ciebie szuka dostępnych terminów wizyt. To jak posiadanie osobistego asystenta, który pilnuje dla Ciebie miejsca w kolejce!

W poczekalni, od razu po zapisaniu się, widzisz, ile osób jest przed Tobą. Liczba osób zmniejsza się, gdy kolejne znajdują termin, lub zwiększa, jeśli zapisują się osoby z adnotacją pilne lub z prawem do wizyt bez kolejki.

Jesteś na początku kolejki? System dopasuje Ci wizytę zgodnie z Twoim wyborem miejsca, dni i godzin. I zapisze Cię na wizytę.

Kiedy dostaniesz powiadomienia:

  • po zapisaniu się do poczekalni
  • po zapisaniu Cię na wizytę
  • przed wizytą (dwukrotnie, na 7 dni przed i przeddzień).

Powiadomienia otrzymujesz SMS-em, e-mailem lub bezpośrednio w aplikacji mojeIKP. Ostatni SMS jest połączony z opcją anulowania wizyty, wystarczy wpisać dwa znaki i odesłać, by ją odwołać.

Co robić, gdy musisz odwołać wizytę, i jakie są tego skutki

Możesz w każdej chwili odwołać wizytę:

  • taką samą ścieżką jak przy zapisywaniu się (przez IKP, mojeIKP, placówkę). Umówione wizyty znajdziesz:
    • na IKP w zakładce „Plan leczenia” > „Zaplanowane wizyty”
    • w mojeIKP w zakładce „Plan leczenia” > „Lista zaplanowanych wizyt” > „Rejestracja na wizyty”.
  • wówczas, gdy dostaniesz powiadomienie z poczekalni o zapisaniu Cię na wizytę
  • wówczas, gdy dostaniesz przypomnienie o wizycie.

Jeśli nie możesz przyjść, odwołaj. Z tak zwolnionego terminu skorzysta ktoś inny.

Co dla Ciebie oznacza odwołanie wizyty

System automatycznie zapisze Cię do poczekalni, gdzie poczekasz na kolejny dostępny termin. Możesz też zmienić Twoje kryteria wyboru i ponownie sprawdzić bazę dostępnych terminów.

Tylko jeśli odwołasz wizytę, nie stracisz miejsca w kolejce w poczekalni.

Jeśli poczekalnia zapisze Cię na wizytę, a Ty jej nie odwołasz i nie przyjdziesz, to nie tylko termin zostanie zmarnowany (bo ktoś inny mógłby z tej wizyty skorzystać), ale także Ty tracisz. Musisz zapisać się od początku, czyli – jeśli ponownie nie znajdziesz odpowiadającego Ci wolnego terminu – trafisz na koniec kolejki.

Dlaczego warto skorzystać z poczekalni

  • Automatyzacja i wygoda: poczekalnia pilnuje Twojego miejsca w kolejce, oszczędzając Twój czas i stres związany z poszukiwaniem odpowiedniego terminu wizyty.
  • Dostosowanie do Twoich potrzeb: system zapisuje Cię zgodnie z Twoimi wyborami co do dnia, godziny i miejsca wizyty.
  • Elastyczność: możesz w każdej chwili odwołać wizytę lub zmienić termin online lub przez SMS, a poczekalnia automatycznie przypisze Ci nowy termin, gdy tylko się pojawi.

Dzięki poczekalni proces rezerwacji staje się prostszy, szybszy i bardziej przyjazny dla pacjenta. Skorzystaj z tej możliwości już dziś i odkryj, jak łatwe może być umawianie się na wizytę u lekarza.