Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) działa na podobnych zasadach jak nocna i świąteczna opieka zdrowotna, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Dzięki niej łatwiej niż dotychczas otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych. W dodatku bez wychodzenia z domu, cyfrowo i wygodnie. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 137 200 lub wypełnisz formularz.
Jak działa TPK
Gdy dzwonisz pod numer 800 137 200
Telefon odbierze konsultant, który przeprowadzi z Tobą wstępny wywiad. Zapyta Cię m.in. o imię i nazwisko oraz numer PESEL. Następnie skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Gdy wypełniasz formularz
Po wypełnieniu formularza w ciągu trzech godzin skontaktuje się z Tobą pielęgniarka i w razie potrzeby lekarz.
Kiedy działa TPK
Poza godzinami pracy podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), czyli:
- od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia
- całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.
Kiedy możesz skorzystać z TPK
Zadzwoń na TPK, gdy:
- nagle zachorujesz, a lekarz rodzinny już nie pracuje
- nagle pogorszy się stan Twojego zdrowia, nie masz jednak objawów sugerujących, że jesteś w stanie bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły poprawy
- zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na Twój stan zdrowia.
Co uzyskasz przez TPK
Przez TPK uzyskasz:
- poradę medyczną pielęgniarki lub położnej albo lekarza
- e-receptę
- e-skierowanie
- e-zwolnienie.