Mama z niemowlakiem, trzyma komórkę, przed nią komputer
Zawartość archiwalna

IKP z Bankiem Millennium

Klientom Banku Millennium jest teraz łatwiej wejść na swoje Internetowe Konto Pacjenta i uruchomić po raz pierwszy aplikację mojeIKP. Logują się tak samo jak na konto internetowe w tym banku

" " Artykuł archiwalny. Teraz ID udostępnia więcej banków

11-10-2024 artykuł przeniesione do archiwum.

Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma każdy, kto ma PESEL. Korzystając z niego, wiele spraw związanych ze zdrowiem załatwisz online.

Aplikacja mojeIKP na telefon zapewnia dostęp do części usług Internetowego Konta Pacjenta, a dodatkowo pomaga zadbać o swoją kondycję fizyczną i dietę.

Jak się zalogować na IKP

Na stronie pacjent.gov.pl po prawej stronie u góry zobaczysz niebieski kafelek „Zaloguj się”. Kliknij w niego, a na następnej stronie ponownie kliknij w niebieski kafelek „Zaloguj się na IKP”. Następnie wybierz sposób logowania.

Możesz się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta na kilka sposobów, poprzez:

  • profil zaufany (możesz go  założyć w urzędzie, przez stronę internetową lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej: PKO Banku Polskiego SA, Santandera, Pekao SA, mBanku, VeloBanku, BOŚING Banku Śląskiego, Alior Banku, Banku Millennium, BNP Paribas, Crédit Agricole, wielu banków spółdzielczych oraz platformy Envelo)
  • mojeID w: PKO BP (iPKO lub Inteligo), Pekao SA, BOŚBNP Paribas, VeloBanku, Crédit Agricole, Banku Millennium, bankach spółdzielczych, Banku Spółdzielczym w Brodnicy. Logujesz się do swojego banku, a on potwierdza Twoją tożsamość. Rozwiązanie to jest wygodne, bezpieczne i nie wymaga zakładania profilu zaufanego
  • dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód)
  • kwalifikowany podpis elektroniczny.

Co załatwisz na IKP

Na Internetowym Koncie Pacjenta możesz np.:

  • wpisać numer telefonu i adres e-mail do wysyłki e-recept i e-skierowań
  • odebrać e-recepty lub e-skierowania
  • zamówić e-receptę na leki, które stale bierzesz
  • sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce
  • zmienić swoją e-receptę na e-receptę transgraniczną (na razie tylko jeśli planujesz wykupić leki w Chorwacji, Finlandii i niektórych regionach Hiszpanii)
  • upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta, na przykład po to, by odbierał Twoje e-recepty i sprawdzał terminy Twoich wizyt
  • sprawdzić historię zdrowotną Twojego niepełnoletniego dziecka i wykonać dla niego wszystkie te czynności, które wykonujesz dla siebie
  • złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
  • zmienić lekarza, pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • uzyskać e-skierowanie na odpowiednie badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus. Skorzystaj z programu
  • sprawdzić swoje e-zwolnienie
  • znaleźć listę wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ
  • sprawdzić, kto i kiedy Cię zgłosił do ubezpieczenia zdrowotnego, wysokość opłaconych składek czy datę zarejestrowania ostatniej składki
  • pobrać Unijny Certyfikat COVID
  • sprawdzić listę swoich wszystkich zdarzeń medycznych, nawet gdy leczysz się prywatnie
  • znaleźć swoją elektroniczną dokumentację medyczną (EDM), np. wyniki badań, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR, o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie.
  • dać wgląd w Twoją dokumentację medyczną lekarzowi lub placówce.

Dowiedz się więcej o Internetowym Koncie Pacjenta

Co załatwisz przez mojeIKP

mojeIKP to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia, którą możesz pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z Apple Store.

Tutaj znajdziesz poradnik, jak zainstalować i uruchomić mojeIKP

Oto kilka przykładów, do czego może się przydać mojeIKP:

  • łatwo odbierzesz e-receptę w telefonie i możesz ją wykupić, pokazując kod QR, bez głośnego podawania swojego numeru PESEL w aptece
  • sprawdzisz ulotkę leku, korzystając z dostępnego w aplikacji skanera. Wystarczy, że otworzysz skaner w zakładce e-zdrowie i zeskanujesz z opakowania leku kod kreskowy lub kod QR
  • sprawdzisz dawkowanie przepisanego leku, a także historię e-recept i e-skierowań
  • ustawisz przypomnienia o zażywaniu leków; możesz to zrobić z poziomu e-recepty lub dodać lek do listy przypomnień, korzystając ze skanera
  • znajdziesz historię swojego leczenia. Także wówczas, gdy leczysz się prywatnie
  • masz dostęp do dokumentów medycznych dziecka i osób, które Cię do tego upoważnią
  • znajdziesz podpowiedź, jak udzielić pierwszej pomocy, zanim przyjedzie karetka, gdyby zdarzył się wypadek, zasłabnięcie lub inny nagły problem zdrowotny
  • znajdziesz numer do pogotowia 999, uniwersalny numer alarmowy 112 i numery Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 oraz Teleplatformy Pierwszego Kontaktu 800 137 200 (dostęp do pomocy medycznej poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych)
  • skorzystasz z „8 tygodni do zdrowia”, bezpłatnego i bezpiecznego programu ćwiczeń – Zacznij od prostego testu wydolnościowego.