mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, która daje dostęp do niektórych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.
Aplikacja umożliwia Ci:
- łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
- odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy ewentualnie bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
- ustawienie przypomnienia o lekach
- sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
- pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
- pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
- dostęp do portalu Diety NFZ
- sprawdzanie wiedzy o zdrowym odżywianiu się dzięki comiesięcznym quizom
- uruchomienie krokomierza
- dzwonienie na pogotowie i do Telefonicznej Informacji Pacjenta
- udzielenie pierwszej pomocy
- udostępnianie twoich danych medycznych nie tylko bliskim osobom, ale i pracownikom medycznym, farmaceutom, placówkom medycznym.
Aplikacja działa również w języku ukraińskim lub angielskim, jeśli taki język masz wybrany dla swojego telefonu.
Działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne, które pobrałeś/aś przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z Internetem. Możesz ją uruchomić w trybie ciemnym.
Jak uruchomić aplikację mojeIKP
Po zainstalowaniu aplikacji pierwszy raz należy się zalogować profilem zaufanym lub kontem w określonym banku (PKO BP, PKO SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Credit Agricole, mBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, bank spółdzielczy z grupy BPS, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka), podobnie jak przy logowaniu na Internetowe Konto Pacjenta. Nadajesz wówczas kod PIN, taki, jaki wybierzesz, by później używać go przy kolejnych logowaniach do aplikacji. Jeśli uruchomisz w telefonie biometrię, możesz logować się odciskiem palca lub identyfikacją twarzy.
W aplikacji powiadomienie o nowej e-recepcie lub e-skierowaniu zobaczysz pod znakiem dzwonka.
Aplikację może zainstalować i uruchomić także osoba, która dotąd nie korzystała z Internetowego Konta Pacjenta.
Dowiedz się, jak przejść na konto dziecka w aplikacji mojeIKP
Jak umówić się na szczepienie:
- Uruchom aplikację, wpisz kod PIN i sprawdź, czy masz już wystawione e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19.
- Następnie wejdź w zakładkę e-zdrowie, kliknij na e-skierowanie, żeby je otworzyć. Zobaczysz wówczas przycisk „Umów szczepienie”, który przekieruje Cię do systemu e-rejestracji. Nie musisz się dodatkowo logować.
- Wybierz termin, godzinę i miejsce szczepienia. Po potwierdzeniu wyboru, wracasz przyciskiem „wstecz” (widocznym w prawym górnym rogu) do e-skierowania, gdzie pojawi się informacja o wybranym terminie szczepienia.
- Do czasu przyjęcia pierwszej dawki możesz zmienić termin szczepienia. W tym celu klikasz na przycisk „Zmień termin” – ponownie zostaniesz przekierowany do systemu e-rejestracji.
- Termin i miejsce Twojego szczepienia sprawdzisz w aplikacji w e-skierowaniach. Na drugie szczepienie, jeśli jest przewidziane, umawia Cię punkt szczepień, więc tego terminu nie zobaczysz w aplikacji.
- E-skierowanie na szczepienie przypominające lub uzupełniające znajdziesz również w moimIKP. I tak samo je zarejestrujesz.
- Aplikacja umożliwia również szybką rejestrację dziecka na szczepienie przeciw COVID-19.
Ściągnij instrukcję, która w prosty sposób wyjaśnia, jak zainstalować aplikację mojeIKP i pobrać UCC
Pamiętaj, że aplikację możesz mieć najwyżej na 3 urządzeniach mobilnych, jeśli będziesz zmieniać telefony, nie zapomnij o tym, by wejść na Internetowe Konto Pacjenta i usunąć ze swojego profilu stare urządzenia.