starsza pani z komórką, starszy an z laptopem, smieją się

Dziadek korzysta z IKP

W Dniu Dziadka życzymy wszystkim Panom wielu lat w dobrym zdrowiu oraz czasu i kondycji na czerpanie radości z życia. O zdrowie prościej zadbać, korzystając z Internetowego Konta Pacjenta i aplikacji mojeIKP

Sprawdzasz stan konta, płacisz rachunki przez internetowe konto bankowe, a z krewnymi rozmawiasz przez internet? Bez problemu zalogujesz się na Internetowe Konto Pacjenta i do aplikacji mojeIKP oraz umówisz na szczepienie przeciw COVID-19 i bezpłatne badania profilaktyczne.

Po co Ci Internetowe Konto Pacjenta

Na Internetowym Koncie Pacjenta:

  • znajdziesz e-receptę
  • odbierzesz ją SMS-em lub e-mailem, jeśli w rubryce moje konto podasz swój numer telefonu lub adres e-mail
  • udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o Twoim stanie zdrowia i historię przepisanych Ci leków
  • odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem)
  • odbierzesz e-skierowanie
  • sprawdzisz, na jakim etapie załatwiania jest Twoje skierowanie do sanatorium
  • sprawdzisz swój harmonogram leczenia w indywidualnym planie opieki medycznej (IPOM)
  • znajdziesz informację o swoich wyrobach medycznych zrefundowanych przez NFZ
  • sprawdzisz historię leczenia i elektroniczną dokumentację medyczną (EDM), np. wyniki i opisy badań, diagnozy lekarzy, wypis ze szpitala, dokumenty z SOR – o ile lekarz lub placówka umieścili ją w systemie
  • zmienisz lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • uzyskasz e-skierowania na bezpłatne badania w ramach programu Profilaktyka 40 plus oraz zapiszesz się od razu na badania
  • umówisz się na szczepienie przeciw COVID-19.

Poradnik dla seniorów: jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta

Z mojeIKP masz recepty w telefonie

mojeIKP to bezpłatna aplikacja na telefon, którą możesz pobrać na systemy Android z  Google Play lub iOS z App Store.

W aplikacji znajdziesz np.:

  • na głównej stronie: „Na ratunek” (ułatwi Ci udzielenie pierwszej pomocy), telefon do pogotowia oraz inne ważne telefony (infolinia NFZ)
  • w sekcji „e-zdrowie”: swoje e-recepty, e-skierowania, szybką ścieżkę rejestracji na szczepienie przeciw COVID-19, przypomnienie o braniu leków, łatwy dostęp do ulotek leków, do historii leczenia, listy wyrobów medycznych itp.
  • w sekcji „profilaktyka”: dostęp do portalu diety NFZ (możesz otrzymać plan posiłków dla całej rodziny, skorzystać z przepisów i listy zakupów), krokomierz, bezpłatny program ćwiczeń „8 tygodni do zdrowia”.

Korzystaj z aplikacji mojeIKP – w 4 krokach