Możesz korzystać z dwóch bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Zdrowia:
- Internetowego Konta Pacjenta (IKP), na które logujesz się przez stronę pacjent.gov.pl
- mojeIKP, którą instalujesz na telefonie komórkowym.
Obie oferują szereg możliwości załatwiania spraw zdrowotnych online. Aplikacja na telefon mojeIKP daje dostęp do większości funkcji Internetowego Konta Pacjenta, zachęca również do działań profilaktycznych.
Internetowe Konto Pacjenta
IKP ma każdy, kto ma PESEL. Wchodzisz na stronę pacjent.gov.pl i się logujesz profilem zaufanym, przez mojeID w banku (kontem bankowym), aplikacją mObywatel lub e-dowodem.
Skorzystaj z instrukcji logowania się na IKP
Aplikację mojeIKP na telefon należy pobrać z Google Play lub App Store. Pierwszy raz logujesz się profilem zaufanym, przez mojeID w banku (kontem bankowym), aplikacją mObywatel lub e-dowodem, kolejne: własnym PIN-em lub przez biometrię.
Skorzystaj z instrukcji logowania się do mojeIKP
Co jest na IKP, a czego nie ma w mojeIKP
Tylko Internetowe Konto Pacjenta pozwala Ci:
- zmienić lekarza, pielęgniarkę i położną POZ
- sprawdzić, jak płacone są Twoje składki na ubezpieczenie zdrowotne
- sprawdzić swoje zwolnienia lekarskie i zaświadczenia lekarskie wystawione w związku z chorobą i macierzyństwem
- pobrać elektroniczną dokumentację medyczną, czyli:
- opis badań diagnostycznych
- wyniki badań laboratoryjnych wraz z opisem
- informacje od lekarza kierującego pacjenta do poradni specjalistycznej lub leczenia szpitalnego o rozpoznaniu, sposobie leczenia, rokowaniu, przepisanych lekach
- wypis ze szpitala
- informację wydawana przez SOR.
- sprawdzić Twoje wykonane szczepienia obowiązkowe i zalecane (inne niż COVID-19)
- sprawdzić, jakie wstawiono Ci endoprotezy (na NFZ).
Co jest w moimIKP, a czego nie ma na IKP
Tylko mojeIKP umożliwia Ci:
- ustawienie i odbieranie przypomnienia o zażywaniu leków
- znalezienie kontaktu telefonicznego do swojej przychodni, swojego lekarza POZ, swojej pielęgniarki i położnej POZ
- skorzystanie z funkcji pierwsza pomoc, poradnika ułatwiającego udzielenie pomocy w nagłych wypadkach
- wypełnienie ankiety 10 dla Serca
- skorzystanie z rozmaitych działań profilaktycznych, w tym:
-
- licznika picia wody
- planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”
- programu „8 tygodni do zdrowia po COVID-19”.
-
Obsługa niektórych funkcji np. zamawiania recept online, umieszczania informacji, kiedy odbędzie się realizacja e-skierowania zależy od dobrej woli przychodni.
Sprawdź natomiast, czy Twoja przychodnia zapewnia Ci pełen dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej. Ma taki obowiązek.
Zajrzyj do tabeli, która umożliwia szybkie porównanie funkcji, jakie oferują obie aplikacje w artykule Co Ci daje IKP i mojeIKP