Kobieta rejestruje się na szczepienie online

Szybsza droga do terminu szczepienia

Teraz w szybki sposób możesz online umówić się na szczepienie przeciw COVID-19. Nie jest Ci potrzebny profil zaufany

Wejdź na stronę Zarejestruj się na szczepienie i przejdź do e-rejestracji. Wybierz jedną z dwóch ścieżek: „rejestracja bez profilu zaufanego” lub „rejestracja przez profil zaufany”.

Rejestracja bez profilu zaufanego służy tylko do umawiania terminu szczepienia – nie możesz go jednak w ten sposób zmienić lub anulować.

Wybierając szybszą rejestrację, podasz:

  • nazwisko
  • swój PESEL
  • numer telefonu – musisz mieć ten telefon przy sobie.

Wpisz dane i kliknij „Zarejestruj się”.

Uwaga, żadne pole nie może zostać puste.

Pojawi się wyskakujące okienko, w którym wpiszesz kod, jaki dostaniesz SMS-em na podany przez Ciebie numer telefonu. Jest też możliwość poproszenia o ponowne wysłanie kodu, np. jeśli zbyt długo będziesz czekać z wpisaniem.

Potem znajdziesz się już w e-rejestracji, gdzie wybierzesz miejsce, termin zabiegu, rodzaj szczepionki.

Po zapisaniu się na termin szczepienia otrzymasz SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie z systemu e-zdrowie.

Jeśli jakieś dane nie będą się zgadzały, np.:

  • podasz błędnie nazwisko lub PESEL
  • nie masz przy sobie telefonu i nie możesz podać kodu
  • nie podasz wszystkich potrzebnych danych
  • nie masz wystawionego e-skierowania

– zobaczysz komunikat „Rejestracja nie jest możliwa”.

Żeby dowiedzieć się, czemu nie możesz skorzystać z szybkiej ścieżki rejestracji na szczepienie, musisz zalogować się do systemu w pełny sposób, czyli przez login.gov.pl za pomocą profilu zaufanego, konta w jednym z wybranych banków (PKO SA, PK BP lub jednego z banków spółdzielczych) czy dowodu elektronicznego.

Pełnej rejestracji wymaga też: odwołanie terminu wizyty czy aktualizacja Twoich danych kontaktowych (telefon, adres e-mail), na który wysyłane są powiadomienia o terminie szczepienia.

Jeśli chcesz odwołać termin wizyty, możesz też zadzwonić na infolinię 989.

Kto nie może skorzystać z szybkiej ścieżki rejestracji

Niektóre osoby mają wystawione e-skierowanie, ale nie mogą umówić się na szczepienie przez e-rejestrację. Dotyczy to np. służb mundurowych, czyli osób umawianych na szczepienie zbiorowo przez pracodawcę, lub niektórych osób przewlekle chorych, które powinny zaszczepić się w placówce, która ich leczy.

Sprawdź, jak wyglądają szczepienia osób chorych przewlekle

Jeśli nie masz e-skierowania, dowiedz się, czy zostało wystawione:

  • zaloguj się na Internetowe Konto Pacjenta lub
  • poproś o sprawdzenie swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub
  • sprawdź harmonogram rejestracji na szczepienia.

Jeśli Twoje e-skierowanie wygasło (czyli nie zapisałeś/-aś się na szczepienie w terminie 90 dni od jego wystawienia lub Twoja wizyta umówiona, kiedy e-skierowanie było ważne, została odwołana), to nowe e-skierowanie zostanie ci automatycznie wystawione i będzie dostępne w e-rejestracji.

Jak przedłużyć ważność e-skierowania?

Jeśli jesteś ozdrowieńcem, musisz poczekać 90 dni od otrzymania pozytywnego wyniku testu na koronawirusa na wystawienie nowego e-skierowania.