Próby wyłudzenia mogą przybierać różne formy: SMS-a, e-maila, rozmowy telefonicznej.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do autentyczności kontaktu z Centrum e-Zdrowia, tzn. otrzymanego SMS-a, wiadomości e-mail lub rozmowy telefonicznej, skontaktuj się bezpośrednio z CeZ. Użyj oficjalnego numeru telefonu lub adresu e-mail ze strony:
Pod żadnym pozorem nie korzystaj z danych podanych w SMS-ie lub e-mailu.
O tym musisz pamiętać:
- uważaj na wiadomości (SMS, e-mail), które zawierają linki
- nie podawaj loginów i haseł, ani danych osobowych
- nie wykonuj i nie potwierdzaj płatności, do których nadawca próbuje Cię nakłonić
- nie instaluj za namową nadawcy/rozmówcy oprogramowania na swoim telefonie lub komputerze.
- weryfikuj informacje w kilku źródłach
Jeśli masz wątpliwości, zgłoś swoje podejrzenia telefonicznie pod nr +48 573 205 962 lub mailowo na adres: incydent@csirt.cez.gov.pl
Korzystaj tylko z oficjalnych źródeł informacji.
Pamiętaj, że wiarygodne i prawdziwe informacje na temat świadczeń medycznych, w tym dostępu do leków refundowanych, znajdziesz na oficjalnych stronach Narodowego Funduszu Zdrowia i pacjent.gov.pl oraz na Internetowym Koncie Pacjenta po zalogowaniu się.