Każdy, kto ma PESEL, może korzystać z dwóch bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Zdrowia:
- Internetowego Konta Pacjenta (IKP), na które logujesz się przez stronę pacjent.gov.pl
- aplikacji mobilnej mojeIKP, którą instalujesz na telefonie komórkowym.
Obie oferują szereg możliwości załatwiania spraw zdrowotnych online. Aplikacja na telefon mojeIKP daje dostęp do większości funkcji Internetowego Konta Pacjenta, zachęca również do działań profilaktycznych.
Co dla Ciebie zrobi mojeIKP
Dzięki aplikacji mojeIKP w telefonie:
- masz wygodny dostęp do e-recept
- możesz sprawdzić dawkowanie przepisanych leków i wykupić je bez podawania numeru PESEL
- sprawdzisz ulotkę i dawkowanie przepisanego leku, także za pomocą skanera leków
- ustawisz przypomnienia o lekach, które zażywasz
- odbierzesz e-skierowania
- upoważnisz bliską osobę do odbierania Twoich e-recept lub e-skierowań
- szybko umówisz termin szczepienia przeciw COVID-19
- wypełnisz ankietę i uzyskasz e-skierowania na bezpłatne badania profilaktyczne w ramach programu Profilaktyka 40 PLUS
- sprawdzisz dane kontaktowe Twojego lekarza POZ, pielęgniarki POZ, położnej POZ
- sprawdzisz Twój plan indywidualnej opieki medycznej wraz z harmonogramem
- sprawdzisz swoje e-zlecenia na wyroby medyczne
- skorzystasz z licznika wody, by kontrolować, czy wystarczająco dużo pijesz
- zyskasz dostęp do portalu Diety NFZ z opisami diet, przepisami z listą zakupów, e-bookami z dietami oraz filmami
- skorzystasz z bezpłatnego planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”.
Jak zainstalować w telefonie mojeIKP
Aplikację możesz pobrać ze sklepów na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.
- Pobierz mojeIKP – aplikację z granatowo-niebieskim serduszkiem.
- Kliknij na „Zainstaluj”.
- Pomiń „Wybierz kraj” – to dla osób spoza Polski.
- Kliknij na „Zaloguj się”.
- Pierwszy raz logujesz się w jeden z dwóch sposobów:
- profilem zaufanym – sprawdź, jak go uzyskać
- tak jak na konto internetowe w banku. Obecnie możliwość takiego logowania się oferują: PKO BP (iPKO lub Inteligo), Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, Bank Millennium, Kasa Stefczyka, ING Bank Śląski, Bank Spółdzielczy w Brodnicy lub banki spółdzielcze z Grupy BPS. Logujesz się do swojego banku, a on potwierdza Twoją tożsamość
- Na koniec wpisz własny, czterocyfrowy pin, którym będziesz mogła się logować do aplikacji.
Jeśli masz z tym problem, poproś o pomoc przy instalacji któreś z dzieci lub wnuków.
Jak upoważnić bliską osobę
Teraz warto od razu upoważnić bliską osobę z rodziny, żeby mogła w razie choroby odebrać e-recepty i wykupić lekarstwa.
Jak dać komuś dostęp do swoich danych:
- uruchom aplikację
- wejdź w „Menu” >> „Uprawnienia”
- wybierz opcję: Upoważnij bliską osobę do przeglądania Twoich danych
- wpisz dane: imię, nazwisko, PESEL osoby bliskiej, ustal, czy dostęp ma być na jakiś czas czy bezterminowy, oraz, czy jest to dostęp do wybranych danych (np. tylko e-recept lub e-skierowań), czy wszystkich
- zapisz dane.
Dostęp możesz w każdej chwili aktualizować (np. zmieniać zakres lub czas dostępu) lub usunąć.